Flight Challenge Cup Gliding 2022 24.04. - 05.05.2022 Prievidza - Slovakia
Archív
Miestne info Program Pretekári Tasky Výsledky Monitor súťaže Dokumenty Počasie Galéria

Celkoví víťazi

1. miesto Club Class
Uwe Wahlig
Uwe Wahlig
Germany
Lorsch
LS3-WL
Segelfluggruppe Bensheim e.V.
1. miesto 15m Class
Miloslav Cink
Miloslav Cink
Czech Republic
Rokycany
LS-8b
Plzen-Letkov / Nitra
1. miesto Combi Class
Gintas Zube
Gintas Zube
Lithuania
Karmelava
ASG29E
Kartenos sklandymo klubas

Predstavujeme

Zdeněk Balcárek
Zdeněk Balcárek
Czech Republic
Discus b
Kroměříž
Club Class
Zsolt Ősi
Zsolt Ősi
Hungary Magyarország
ASW22BLE
ACFH
Combi Class
Michal Kollár Kollár
Michal Kollár Kollár
Slovakia
Arcus M
poprad
Combi Class
Ľubík Jakubčák
Ľubík Jakubčák
Slovakia
Arcus M
SGC Martin
Combi Class
Pár slov ohľadne bezpečného plachtenia

Zverejnené: 01.05.2022 14:32

Toto je preklad príspevku, ktorý nám pred pár dňami poslal Sebastian Kawa do whatsappu. Veľmi pekne a jasne povedané a vystihnuté.

 

Vážení kolegovia plachtáriMnohé letecké a plachtárske zvyklosti sa riadia podobnými dopravnými pravidlami a správnou leteckou praxou. Žiaľ, tieto pravidlá nie sú súčasťou medzinárodných leteckých dopravných predpisov a nikdy neboli publikované v oficiálnych publikáciách. Dokonca aj v krajinách, kde takéto pravidlá existovali ako národné alebo klubové pravidlá, keď boli zavedené medzinárodné pravidlá, boli špecifiká našej prevádzky ignorované spolu so zrušením národných pravidiel. V dokumentoch FAI, ktoré upravujú konanie súťaží vetroňov, nie sú uverejnené žiadne pravidlá letovej prevádzky. Preto si pri spoločných stretnutiach na súťažiach môžeme prispôsobiť predpisy, ktoré majú aerokluby už roky ako dobrú prax alebo leteckú etiketu. Ako všeobecné pravidlo berme, že vetroň, ktorý letí za iným vetroňom, je zodpovedný za separáciu a bezpečnosť, pretože vetroň letiaci vpredu nevidí, čo sa deje za ním. po druhé, vyhýbajte sa prudkým manévrom v bezprostrednej blízkosti druhého vetroňa. Čím bližšie letíme, tým pomalšie sú približovacie rýchlosti a tým plynulejšie by mali byť manévre. Pri lete čelne sa odchyľte doprava.  A konkrétne pre naše 1a) Nikdy neprelietajte nad druhým vetroňom v takej polohe a tak blízko, aby ste ho stratili z dohľadu pod trupom a keď je možné, že vetroň pod vami môže vytiahnuť a zraziť sa s tými, ktorí letia nad vami. Keď sa piloti navzájom nevidia, zrážka je veľmi pravdepodobná. Tomu by sa malo predchádzať pri priamom lete vysokou rýchlosťou, keď sa pri vyťahovaní môže veľmi rýchlo zmeniť výška, ale aj pri krúžení v termike. Obzvlášť nebezpečné je vertikálne predbiehanie na finále. Leťte aspoň na vzdialenosť rozpätia krídla. 1b) - Nesmiete predbiehať, ak letíte pod iným vetroňom v polohe, v ktorej by sa vetroň letiaci nad vami mohol ponoriť a zraziť sa s vami.

2a) - Krúžiace vetrone majú prednosť. Letia nižšou rýchlosťou a majú menšiu manévrovateľnosť. Plachtári v termike sa musia sústrediť na vzájomné pozorovanie. Ak sa chcete pripojiť k termike, mali by ste rešpektovať aj prácu, ktorú už piloti vykonali, aby našli jadro.  2b - Pri pripájaní sa do termiky by sa malo postupovať po dotykovej čiare ku krúžiacim vetroňom a pripájať sa v rovnakom smere krúženia. Prispôsobte rýchlosť čo najskôr a dávajte pozor, aby ste sa pri vyťahovaní nezrazili s vetroňom nad vami. Rozhliadnite sa okolo seba. V blízkosti termiky sa môžu nachádzať vetrone krúžiace po inej dráhe alebo vetrone približujúce sa k termike z iného smeru, čo zakladá osobitné riziko kolízie. 2c) - Keď vetrone náhodne vstúpia do tej istej termiky a začnú krúžiť v opačných smeroch, vyšší vetroň určuje smer krúženia. Ak je vertikálna separácia väčšia ako 300 m, môžete krúžiť v opačných smeroch, ale ak do termiky vstúpia klzáky v medzipristátí, mali by začať krúžiť v rovnakom smere ako najvyšší klzák, preto je lepšie vopred nastaviť smer krúženia, ak ste nižším klzákom. 2d) - Pri opúšťaní termiky sa pred začatím zrýchľovania uistite, že pod vami nie je žiadny klzák. Keď opúšťate preplnenú termiku, je lepšie akcelerovať po vyrovnaní krídiel. Nebezpečné sú najmä situácie, keď v rovnakom okamihu opúšťa alebo vstupuje do termiky viac ako jeden vetroň. V takom prípade by ste mali počas vstupu niekoľkokrát skontrolovať polohu každého klzáku v okolí.
3. Pri lete horským svahom dajte prednosť klzáku so svahom na jeho pravej strane. Obvyklé pravidlo pravostrannej prevádzky mu neumožňuje odkloniť sa doprava na prelet, a z tohto dôvodu má klzák so svahom na ľavej strane možnosť letieť širšie do údolia a ustúpiť. Výnimkou je ľavý koniec svahu (pri pohľade proti vetru), kde by bezprostredne po vykonaní zákruty mali dať prednosť klzákom, ktoré leteli priamo za nami a sú ešte pred zákrutou.

Organizátori

Partneri

Aeroklub letisko Prievidza
Letisková 8, 971 03, Prievidza, Slovakia
tel.: +421 46 543 06 11
tel.: +421 46 543 81 12 » info@aeroklub-prievidza.sk » Ďalšie kontakty
Created by WebCreative.info © 2010
All rights reserved.